Kenniscentrum voor fietsbeleid

Artikelen

Hans van Vliet en Martijn te Lintelo , Fietsverkeer
2005
Een nieuw, links college wilde het fietsbeleid weer een stevige slinger geven. Over visitekaartjes en werken binnen de ambtenarij.
Ursula Lehner-Lierz , Fietsverkeer
2005
Overzicht van ervaringen met fietsstroken in Duitsland en Zwitserland, plus feiten over aanbevolen breedten.
2005
Het werk van een fietscoördinator in een stad die wat meer wil gaan maken van het fietsbeleid.
2005
Samenvatting van het onderzoek van DHV (Albert Nauta) naar het gebruik van modellen in gemeentelijk fietsbeleid.
2005
Veenendaal, de nieuwe stad die wel een hoog fietsgebruik kent. Verklaringen in de systematische stadsontwikkeling, het fijnmazige netwerk en de hoge kwaliteit van voorzieningen.
Otto van Boggelen en Linda Klein , Fietsverkeer
2005
Samenvatting van een onderzoek waarin via een soort Fietsbalans-benchmark is bezien op welke punten verbeteringen van fietsvoorzieningen goed mogelijk zijn in de 5 grote Brabantse steden.
Karin Broer , Fietsverkeer
2005
In 12 gemeenten onderzocht de Fietsersbond de aanpak van fietsdiefstal, incl. fietsparkeerbeleid. Juist met dat fietsparkeren is nog veel mis.
Ursula Lehner-Lierz , Fietsverkeer
2005
Vanaf 1994 heeft Keulen hard gewerkt aan fietsparkeervoorzieningen bij stations en haltes. Met effect: ook alle nieuwe plaatsen staan voor 80% vol.
Ron Hendriks , Fietsverkeer
2005
De voorbeeldfietsroute is gereed. Kosten 3.5 mln euro - maar dan heb je ook wat! Overal 3.5 m breed en bijna overal voorrang.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: