Kenniscentrum voor fietsbeleid

Artikelen

Ron Hendriks , Fietsverkeer 22
2009
In Wenen is een appartementengebouw gebouwd speciaal gericht op fietsers. Met een goede toegankelijkheid voor mensen met fietsen en veilige stallingen.
Otto van Boggelen , Fietsverkeer 22
2009
Waarom pakt de ene inwoner de fiets voor een ritje naar het centrum en de andere de auto? Dit is de centrale vraag in een marktonderzoek dat in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en het Fietsberaad is uitgevoerd.
Dirk Ligtermoet , Fietsverkeer 22
2009
Voor de Fietsersbond was Goes in 2008 bijna de Fietsstad van Nederland. Merkwaardig genoeg dringt dat nauwelijks door in Goes zelf. Hoewel er genoeg gebeurt, is er niet echt sprake van gericht fietsbeleid.
Karin Broer , Fietsverkeer 22
2009
Wat 20 jaar geleden begon als een initiatief van de afdeling Amsterdam van de Fietsersbond is inmiddels uitgegroeid tot een reeks. Stadsplattegronden speciaal voor fietsers. Voor het vinden van de beste route, maar ook geschikt als promo.
Karin Broer , Fietsverkeer 22
2009
Vroeger werden veel schelpenpaden aangelegd in natuurgebieden, tegenwoordig zijn er speciale halfverhardingen voor dergelijke fietspaden op de markt. Sommige blijken in de praktijk redelijk te voldoen.
Otto van Boggelen , Fietsverkeer 22
2009
Barrièrevorming is een begrip dat veelvuldig opduikt bij de aanleg van nieuwe rondwegen of het afsluiten van spoorwegovergangen. Dergelijke ingrepen kunnen de fietser en de voetganger danig dwarsbomen. En dan wordt er onderhandeld over een tunneltje erbij of extra viaduct. Claims die soms lastig hard zijn te maken. Een verkenning van het Fietsberaad leert dat er desondanks wel een en ander uit het vuur is te slepen in het belang van de fietser. Is het niet op basis van concrete cijfers, dan wel op basis van redelijk overleg.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: