Kenniscentrum voor fietsbeleid

Artikelen

Ron Hendriks, Karin Broer , Fietsverkeer 40
2017
Fietsverkeer werpt een blik over de grens. Onder meer naar aanleiding van het internationale Velo-City congres in Arnhem/Nijmegen.
Ron Hendriks , Fietsverkeer 40
2017
Van huis uit architect richt Stefan Bendiks zich vooral op de combinatie stedelijke inrichting en (fiets)infrastructuur. Op dat punt kunnen we in Nederland nog wat opsteken van het buitenland. 
Ron Hendriks , Fietsverkeer 40
2017
Het zal niet altijd en overal de meest efficiënte oplossing zijn. Maar een fietsverbinding hoog in de lucht vormt wel meteen een niet te onderschatten landmark in de stad.  
Jennie Fasth , Fietsverkeer 40
2017
In Nederland is een fietsflat een stalling met verdiepingen. In het Zweedse Malmö is het een appartementengebouw dat speciaal is ingericht voor fietsers. Bekijk hier de meest recente foto's    
Karin Broer , Fietsverkeer nr. 40
2017
Ervaringen met gedragscampagnes en nudging in de Deense hoofdstad. En of we er in Nederland iets van kunnen opsteken.
Karin Broer , Fietsverkeer nr 40
2017
De opkomst van deelfietsen in China heeft het afgelopen jaar gezorgd voor een ander straatbeeld in de grote steden. Na jaren van teruglopend fietsgebruik maakt de fiets daar nu een comeback. 
Ron Hendriks , Fietsverkeer nr. 40
2017
Vooral de grote steden worstelen ermee: overvolle fietspaden. Wat kun je er aan doen? In Amsterdam weet men bijvoorbeeld met relatief simpele ingrepen meer capaciteit op kruispunten te realiseren. En een onderzoek van het Fietsberaad bracht nog een aantal kansrijke opties naar voren, als aanzet tot een brede studie naar duurzame oplossingen.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: