Kenniscentrum voor fietsbeleid

Artikelen

Ron Hendriks , Fietsverkeer nr. 41
2017
Fietsen is gezond, daar twijfelt niemand meer aan. Alleen van de integratie van mobiliteitsbeleid en de gezondheidszorg komt in de praktijk nog weinig terecht.  
Maarten Reith , Fietsverkeer nr. 41
2017
Steeds meer gemeenten experimenteren met lichtgevende belijning op fietspaden. De resultaten variëren nogal in de ogen van wegbeheerders en fietsers.
Karin Broer , Fietsverkeer nr. 41
2017
Vroeger stonden op zaterdag de geparkeerde fietsen in de Eerste van der Helststraat in Amsterdam bijna tot in de winkel. Maar nu kun je er weer rustig wandelen. Projectleider Maaike Nicolai-Geerling vertelt hoe de parkeerchaos onder controle werd gebracht.
Ron Hendriks , Fietsverkeer nr. 41
2017
Wat betekent de zelfrijdende auto voor de stad? En voor de positie van de fietser? Specialisten laten zich uit over de technische (on)mogelijkheden en maatschappelijke voorkeuren.   
Karin Broer , Fietsverkeer nr.41
2017
De abonneefiets slaat aan. Op dit moment rijden er al een kleine 20.000, vooral in universiteitssteden.
Ron Hendriks , Fietsverkeer 41
2017
Op 21 maart 2018 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Een goed moment om het vizier op de fiets scherp te stellen. We vroegen vertegenwoordigers van steden die in het verleden tot Fietsstad zijn uitgeroepen, hoe zij erin zijn geslaagd de fiets op de politieke agenda te krijgen.  

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: