Kenniscentrum voor fietsbeleid

Fietsberaadpublicatie 17. Overzicht campagnes in het fietsbeleid

Fietsberaad , Fietsberaad
2009
plaatje

Een overzicht van een aantal communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid in Nederland.

Bestand. Klik om de link te openen (opent in een nieuw venster):

Inleiding

Hoe kunnen de instrumenten uit de commerciële marketing vertaald worden naar het fietsbeleid? Die vraag staat centraal in het project Marktgericht Fietsbeleid, dat het Fietsberaad in 2008 heeft gestart. Hoewel het in de marketing om veel meer gaat dan alleen reclamecampagnes, spelen communicatie en promotie wel een belangrijke rol.
De praktijkervaring met communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid is in Nederland beperkt. Veelal gaat het om bescheiden campagnes met beperkte middelen. Toch kunnen ook deze ervaringen inspireren tot nieuwe ideeën. Bovendien hoeven we het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden. Daarom heeft het Fietsberaad aan XTNT Experts in Traffic and Transport opdracht gegeven om een overzicht te maken van fietscampagnes in het recente verleden. Het resultaat staat in deze publicatie.

 

Het Fietsberaad heeft de meest actuele campagnes digitaal beschikbaar in de categorie 'campagnevoorbeelden' van de kennisbank. Klik hier om verder te lezen.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: