Kenniscentrum voor fietsbeleid

Nieuwsoverzicht 2014

07-11-2014 In Groningen kan een nieuwe fietspad tussen twee scholen er komen omdat de bewoners een handje meehelpen.
05-11-2014 De speed pedelec, de fiets die met meetrappen 45 km/uur haalt, hoeft niet gevaarlijker te zijn dan een gewone elektrische fiets, blijkt uit nieuw Duits onderzoek.
03-11-2014 Via de Routeplanner van de Fietsersbond is sinds eind oktober extra informatie te vinden over stallingsmogelijkheden in Nederland. Daartoe is een koppeling gemaakt tussen de open data van VeiligStallen.nl en de Routeplanner.
31-10-2014 De programmaraad van CROW-Fietsberaad speelt een belangrijke rol bij de keuze van de activiteiten die CROW-Fietsberaad uitvoert. Zeven nieuwe leden hebben de Raad versterkt. 
30-10-2014 Hardfietsers de mogelijkheid geven op de rijbaan te fietsen in plaats van op het fietspad, voorziet op sommige locaties in een behoefte. Dat toont de proef aan die de gemeente Franekeradeel in samenwerking met de Fietsersbond uitvoerde in Franeker en Ried. 
28-10-2014 De dreigende sluiting van de Dutch Cycling Embassy lijkt afgewend. Staatsecretaris Mansveld heeft voor de komende drie jaar een bijdrage van 2 ton jaarijks toegezegd.
27-10-2014 ‘Dat ding gaat als de brandweer!’, aldus een van de deelnemers aan de High Speed E-Bike Battle: een estafettewedstrijd tussen bestuurders en ondernemers uit de FoodValley regio met de ‘opgevoerde’ elektrische fiets. Maar deelnemers wezen ook op de risico’s van fietsen met 40 km/uur.
23-10-2014 Sinds 2004 is het fietsgebruik toegenomen met 6,5 procent. Dat komt vooral omdat het aantal mensen is toegenomen en daarmee het aantal fietsers. Daarnaast fietsen mensen verder, dankzij de e-fiets.
22-10-2014 Arnhem en Nijmegen zijn samen door de European Cyclists' Federation uit Brussel genomineerd als een van de drie finalisten voor de fietsconferentie ’Velo-city 2017’. 
20-10-2014 Alle fietsstroken op de ‘binnenring’ in Amsterdam worden rood. Inclusief de veelgebruikte fietsverbinding op de Marnixstraat, Weteringsschans en Sarphatistraat. Fietsers krijgen zo op deze ‘binnenring’ een herkenbaarder plek op de rijbaan.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »