Vorig jaar namen meer dan 3.650 deelnemers mee aan de Nederlandse versie van Double Dry January. Onder het motto ‘niet minder maar meer’ viert dit evenement de Nederlandse mentaliteit om door weer en wind te blijven fietsen. Het gaat niet om afstand om snelheid maar om zo regelmatig mogelijk op de fiets te stappen, al is dat maar voor een blokje om.
Om deel te nemen aan de uitdaging meld je je aan via de
fietsapp Toertje en maak je tussen 1 en 31 januari wekelijks minimaal drie fietsritten (in week 1 volstaat één rit). Als je de weekdoelen haalt maak je kans op een van de weekprijzen, waaronder regenkleding of je leeftijd in liters snert. Als je in januari elke dag fietst maak je kans op de hoofdprijs: een gravelbike van het merk Ridley.
Iedereen kan meedoen: beginners, doortrappers, regenrijders, koukleumen en alles daartussenin. Waarom je volgens de organisatoren zou moeten meedoen?
- Frisse lucht werkt als koffie, misschien nog wel beter.
- Tegenwind wordt een verhaal en jij wordt de hoofdpersoon.
- Een dagelijks toertje werkt beter dan grote voornemens.
Bron: Toertje