Tour de Force

Zoekresultaten

144 resultaten
Eerste Vorige
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
... Volgende Laatste
Oproep aan nieuwe regering: investeer in fietsveiligheid en doorfietsroutes
Door veel te fietsen, dragen we samen bij aan een samenleving die bereikbaar, duurzaam en gezond is. Meer fietsers betekent meer ruimte op de wegen om te parkeren. Maar dat moet natuurlijk wel op een veilige manier kunnen. Daarom vraagt Tour de Force een nieuwe regering structureel meer geld vrij te maken voor de aanpak van fietsveiligheid en het realiseren van doorfietsroutes.
Terugblik - Kenniscafé Campagne fietsstimulering Update
Op 19 maart organiseerde CROW in samenwerking met het ministerie van IenW en Tour de Force een kenniscafé Campagne Fietsstimulering. Tijdens dit kenniscafé werd je bijgepraat over de campagne. Hoe kijken we terug op het afgelopen jaar, wat waren de resultaten en wat zijn de plannen voor dit jaar?
Fietsdenken 2017-2023
Net als in 2016 heeft Wim Bot een aantal (vaak verstopte) stukken verzameld van de Fietsersbondwebsite en van andere platforms over de fiets en het fietsbeleid in brede zin. Het betreft een verzameling blogs en recensies over fiets en fietsbeleid uit de periode 2017-2023.
Fietsparkeernormen: (hoe) worden die gebruikt?
In dit onderzoek is het gebruik van fietsparkeernormen als instrument door gemeenten in beeld gebracht om te leren van praktijkervaringen. Ook is onderzocht welke aanvullende instrumenten gebruikt worden om tot voldoende goede fietsparkeervoorzieningen te komen.
Kort fietsparkeren: zo regel je dat
In de publicatie 'Kort fietsparkeren: zo regel je dat' helpen we gemeenten op weg die kort parkeren willen introduceren.
Inspiratieboek Fietsparkeren in de Openbare Ruimte
In het Inspiratieboek 'Fietsparkeren in de Openbare Ruimte' helpen we gemeenten op weg door ze te inspireren om tot goede, bruikbare fietsparkeeroplossingen te komen voor de openbare ruimte.
Fietsparkeren: baat of last?
Het onderzoeksrapport 'Baat of last' geeft inzicht in de werkwijze, drijfveren, (ontwerp)keuzes en ervaringen van zowel gemeenten als marktpartijen bij de realisatie van fietsparkeerfaciliteiten in binnenstedelijke ontwikkellocaties.
Subsidie en coördinatie belangrijke succesfactoren doorfietsroutes
Doorfietsroutes die succesvol zijn aangelegd hadden vaak een speciale coördinator en ontvingen subsidie vanuit het Rijk. Ook initiatieven voor routes die gemakkelijk zijn te creëren op basis van bestaande fietspaden haalden vaker de eindstreep. Dit blijkt uit onderzoek van de Radboud Universiteit.
Doe mee met de Tour de Force Initiatiefprijs 2024
Op 6 juni 2024 wordt tijdens het Nationaal Fietscongres in Den Haag de Tour de Force Initiatiefprijs 2024 uitgereikt. Vanaf heden en tot en met 5 april 2024 kunnen initiatieven worden ingezonden via de website van het congres. Door mee te doen, maak je kans op €5.000,- om in te zetten bij de realisatie van het initiatief.
Sturen van fietsstromen
Naar aanleiding van de notitie ‘spreiden van fietsstromen’ die eind 2022 is gepubliceerd, is een verkenning gedaan naar het beïnvloeden/sturen van fietsstromen. Aan de hand van een casus van de gemeente Nijmegen heeft de verkenning een tweetal posters opgeleverd.
Eerste Vorige
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
... Volgende Laatste
Scroll naar boven