Kenniscentrum voor fietsbeleid

Artikelen

2003
Enquete-rapport, met uitgebreid cijfermateriaal over het fietsbezit, -gebruik, en -motief van Amsterdammers.
2004
De infrastructuur voor het fietsverkeer bepaalt in sterke mate hoe aantrekkelijk het fietsen in een stad of dorp is. De vormgeving en inrichting van de infrastructuur bepalen grotendeels waar fietsers vlot en comfortabel kunnen doorrijden, of en waar ze de straat moeten delen met veel of weinig autoverkeer, hoe snel die auto’s rijden en wat eraan wordt gedaan om wederzijdse hinder en conflicten te beperken. Voor het lokale fietsklimaat is de keuze van het type fietsvoorziening, vaak per straat, dan ook cruciaal. De bestaande hulpmiddelen om die keuze te maken zijn toe aan actualisering en mogen wel wat meer richting geven. Een voorstel daartoe is voorbereid en staat nu ter discussie.
2004
Een hoofdfietsroute die voor veertig procent door verblijfsgebied loopt: op de singel een asfaltstrook voor de fiets naast een klinkerstrook voor de auto.
2004
Een terugblik op tien jaar werk als fietscoördinator van Amsterdam: een veelheid aan projecten, met plussen en minnen.
2004
De aanduiding fietsstraat is niet zinvol als ontwerpvorm, maar alleen als een soort Duurzaam Veilig-wegcategorie: een hoofdfietsroute door verblijfsgebied. Een beschrijving van de functionele eisen voor dergelijke fietsstraten.

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reactie plaatsen

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie plaatsen. Vul a.u.b. uw e-mailadres in om uw registratie te controleren

E-mail: