Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar '‘Fietssysteem’ is voor sommigen moeilijk te gebruiken'
Submenu openen
"dankzij de ‘goedkope’ fi
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
‘Fietssysteem’ is voor sommigen moeilijk te gebruiken
/
"dankzij de ‘goedkope’ fi
Terug naar overzicht
"dankzij de ‘goedkope’ fi
Roland -
04-10-2018 om 14:14
"dankzij de ‘goedkope’ fiets, er nog niet zo slecht voor staat, bestaat ook in Nederland vervoersarmoede" - Zijn die fietsen elders zoveel duurder? Vervoersarmoede bestaat vooral door schaalvergroting met steeds meer bestemmingen die nauwelijks met fiets of OV te bereiken zijn, vaak te ver om te fietsen. Juist de overheid zorgt voor schaalvergroting, ziekenhuizen, scholen, grotere gemeenten e.d.
Log in om te reageren
inloggen
Reacties
Peter H. Smit
, Rover
01-11-2018 om 19:45
Concentratie of bundeling van voorzieningen is voor die voorziening vast voordelig - anders deden ze het niet. Maar als het om een openbare voorzieningen gaat zou eigenljk gekeken moeten worden naar de totale maatschappelijke kosten. Dus naast de operationele kosten van de betreffende instelling ook de vervoerskosten (inclusief -tijd) van alle gebruikers. En die laatste neemt toe door de grotere gemiddelde afstand naar een samengevoegde voorziening. Als die totale kosten in beeld worden gebracht bij voorstellen voor samenvoeging en concentratie, dan vallen sommige voorstellen wellicht af. Nu energieverbruik kritisch wordt en vervoersafstand ook samen hangt met brandstofverbruik (in auto''s) zou die integrale kostenberekening vereist moeten worden bij alle voorstellen voor concentratie.
Beoordeel deze reactie
Riet Beukert
, particulier
26-12-2018 om 17:18
Precies Roland. Het is de overheid die ziekenhuizen in de polder zet waar slecht een enkele keer een bus langs komt -als je geluk hebt- dus niet in de weekends en ''s avonds als de auto''s thuis zijn. En nu we moeten voldoen aan een klimaatakkoord vinden we het gek dat de mensen gevangen zijn van het autosysteem. Zelfs de scholen staan een fors eind weg van de stations en bij de stations staan autobedrijven alle ruimte weg te nemen. (Goes) Je moet het maar bedenken.
Beoordeel deze reactie
Scroll naar boven