Amsterdam gaat fiets inzetten voor citymarketing

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:02-04-2008

Wethouder Tjeerd Herrema en Amsterdamse bedrijven en instellingen hebben op 1 april een intentieverklaring voor een duurzaam mobiel Amsterdam ondertekend en een platform opgericht voor duurzame mobiliteit. Doel is onder meer het ondersteunen en ontwikkelen van projecten waarmee allerlei vormen van duurzame mobiliteit gestimuleerd worden. De fiets staat daarvoor symbool.


De gemeente Amsterdam en diverse Amsterdamse bedrijven en instellingen hebben zich verenigd in een platform voor duurzame mobiliteit met als naam Amsterdam Cycling to Sustainability. Tot de bedrijven en instellingen horen onder meer MacBike, Velo Mondial, JCDecaux Nederland B.V., Canal Company, de Fietsersbond en Advier B.V. / Velotaxi. Het platform wil Amsterdam internationaal promoten als een duurzaam mobiele stad. Hierbij is gekozen voor de fiets als unique selling point van Amsterdam. Men denkt daarbij bijvoorbeeld het verzorgen van publiciteit op internationale beurzen of een internationale prijs voor de meest duurzame mobiele stad. Verder heeft het platform de ambitie om samen met Amsterdamse kennisinstellingen een kennisinstituut voor duurzame mobiliteit op te richten. Deze kan zich richten op bijvoorbeeld het organiseren van masterclasses en het opstellen van een programma voor internationale professionals.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Amsterdam gaat fiets inzetten voor citymarketing

Scroll naar boven