Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Amsterdam onderzoekt intelligente snelheidsaanpassing e-fiets'
Submenu openen
Ik begrijp nog steeds nie
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Amsterdam onderzoekt intelligente snelheidsaanpassing e-fiets
/
Ik begrijp nog steeds nie
Terug naar overzicht
Ik begrijp nog steeds nie
Theo van Soest
, NVHPV
15-03-2024 om 12:05
Ik begrijp nog steeds niet waarom de prioriteit bij afgedwongen sneheidsbegrenzing voor fietsers ligt. Werkelijk alle verzamelde kennis wijst op de snelheid, omvang en gewicht van auto's als belangrijkste risicofactor voor fietsers en voetgangers. Dat geldt met name bij slecht weer als ook voor automobilisten het zicht beperkt is. Slecht weer als argument voor afgedwongen snelheidsbeperking van fietsers is een paternalistisch gelegenheidsargument.
Log in om te reageren
inloggen
Reacties
Riet Beukert
, particulier
16-03-2024 om 19:47
Helemaal mee eens. Absurd de auto is nog steeds het meest gevaarlijk. En zo moeilijk kan het niet zijn. Maar ja de automobilist wil geen baal stroo op zijn bumper. En dus gebeurt het niet.
Beoordeel deze reactie
Scroll naar boven