Campagne moet WK-bezoekers tot fietsen aanzetten

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:10-05-2006
"Berlin steigt um aufs fahrrad", zo luidt de slogan van de campagne van de gemeente Berlijn, die bezoekers van het WK-voetbal moet bewegen de auto thuis te laten.

"Berlin steigt um aufs fahrrad", zo luidt de slogan van de campagne van de gemeente Berlijn, die bezoekers van het WK-voetbal moet bewegen de auto thuis te laten.

Berlijn krijgt in juni een flinke hoeveelheid extra verkeer te verstouwen. Niet alleen de wedstrijden zelf in het Olympiastadion, maar ook festiviteiten rond het WK hebben een verkeersaantrekkende werking. Zo zullen in de stad grote beeldschermen worden opgesteld die naar verwachting veel bezoekers zullen trekken. De boodschap van de campagne is simpel: wie de auto thuislaat heeft geen fileproblemen en geen parkeerproblemen. En een fiets gebruikt weinig ruimte, veroorzaakt geen herrie of milieuverontreiniging en kan tijdens het WK op plaatsen rijden waar auto's geweerd zullen worden.
Om het fietsen aantrekkelijker te maken, zullen tijdens het WK een aantal bewaakte stallingen in bedrijf zijn, waarbij als extra service pechhulp wordt aangeboden, maar waar men ook zijn fiets kan laten afstellen of zelfs schoonmaken.
De campagne wordt onder meer gesponsord door ziektekostenverzekeraars en fietsonderdelenfabrikanten.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Campagne moet WK-bezoekers tot fietsen aanzetten

Scroll naar boven