Dat blijkt uit de ervaringen in Odense (Denemarken). Daar werden bedrijven uitgenodigd om dienstfietsen aan te schaffen met subsidie. Ieder bedrijf kreeg de mogelijkheid vijf fietsen te kopen. 20 bedrijven bestelden in totaal 66 fietsen. De bedrijven moesten wel betalen, maar de prijs hing af van het gebruik van de fietsen. Werd er tijdens de campagne meer gereden dan 500 km dan betaalde men slechts eenderde. Het bedrijf dat de meeste fietskilometers aflegde, kreeg de Gouden Fietsketting. De campagne was zeer succesvol, Vrijwel alle fietsen legden meer dan 500 km af en de response was erg positief. Bovendien trok de campagne veel publiciteit.
De campagne is één van de 14 promotiecampagnes die worden beschreven in de nieuwe uitgave Cyle Campagnes in Denmark van de Cycling Embassy of Denmark. Behalve op bedrijven gerichte campagnes komen daarin ook campagnes voor volwassen en kinderen aan de orde. Verder schenkt de uitgave aandacht aan helm- en verlichtingscampagnes.