Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Duitsland geeft subsidie op inbouw dodehoek-assistent'
Submenu openen
Weven voor de kruising tu
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Duitsland geeft subsidie op inbouw dodehoek-assistent
/
Weven voor de kruising tu
Terug naar overzicht
Weven voor de kruising tu
Roland -
04-01-2019 om 10:28
Weven voor de kruising tussen de rechtdoor gaande fietser en de rechtaf slaande vrachtauto is veiliger dan het conflict op de kruising wanneer fiets en vrachtauto vanuit stilstand tegelijk gaan rijden
Log in om te reageren
inloggen
Reacties
Etienne Bral
, Fietsersbond
04-01-2019 om 12:15
Deze situatie zoals door jou geschetst wordt Roland, komt veel voor in Vlaanderen en daar zijn juist een aantal dodelijke ongevallen door ontstaan. Als je met verkeerslichten vrachtauto''s en fietsen in aparte tijdframes laat vertrekken is dat tóch veiliger, zeker als de vrachtautochauffeur de fietser ( fietser mag eerder vertrekken) vóór zich ziet voor hij/zij afslaat.
Beoordeel deze reactie
Roland -
04-01-2019 om 20:48
Die ervaring in Vlaanderen is mij onbekend. Zeker afzonderlijk groen is veiliger, maar kost ook meer (fiets)wachttijd.
Beoordeel deze reactie
Scroll naar boven