Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Europees Masterplan Fiets'
Submenu openen
Naarmate de fietsdeelname
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Europees Masterplan Fiets
/
Naarmate de fietsdeelname
Terug naar overzicht
Naarmate de fietsdeelname
P. Lomito
11-02-2019 om 12:52
Naarmate de fietsdeelname in het verkeer toeneemt zie je dat het aantal fietsdoden per (miljard) kilometer flink daalt. Nederland en Denemarken laten dat telkens zien. Meer fietsers betekent dat automobilisten meer rekening moeten houden met fietsers en dat zorgt voor minder ongevallen. Het promoten van fietsgebruik in Nederland is geen grote opgave met dank aan de bijna perfecte fietsinfrastructuur. Helaas wordt mede daarom weinig werk gemaakt om automobilisten op de fiets te krijgen. En daarbij speelt mee dat de rijksoverheid voor ongeveer 9% van haar jaarinkomsten uit automobiliteit haalt. De bekende melkkoe die men liever met rust laat... Anders gezegd: de overheid zal eerst flink moeten bezuinigen op haar uitgaven (vooral snijden in eigen vlees) om fietsmobiliteit ten koste van automobiliteit te gaan promoten. Mission impropable...
Log in om te reageren
inloggen
Scroll naar boven