De Vlaamse campagne diende als voorbeeld voor de Nederlandse campagne, die jaar in 16 gemeenten wordt gehouden van 24 april t/m 29 mei.
In 2009 werd de Vlaamse campagne grondig vernieuwd en uitgebreid met een spaaractie voor een fietstas. De reacties waren positief, 93% van de ondervraagde gemeenten waren tevreden met de resultaten. Het aantal deelnemers steeg met meer dan de helft tot 175.000 klanten. Er werden maar liefst 16.500 fietstassen bijeen gespaard, dat is meer dan het driedubbele van wat de organisatie had verwacht. Bram Dousselaere van de Bond Beter Leefmilieu die achter de campagne staat: 'Wat we wel als kanttekening noteerden was dat fietsers boodschappen meenemen op de fiets percipiëren als een praktische moeilijkheid. In de campagne van 2010 spelen we hierop in door aan te tonen dat je - mits een goede uitrusting - op een elegante en praktische manier toch heel wat boodschappen kunt meenemen op de fiets. We gaan dit demonstreren aan de hand van fietskarren, -tassen, -manden tot zelfs bakfietsen. ' Verder gaat de organisatie het gemeenten organisatorisch makkelijker maken door bijvoorbeeld kant-en-klare promotiepakketten aan te bieden.