Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Fietsstimuleringscampagne RIJ2OP5 uit de startblokken

Fietsstimuleringscampagne RIJ2OP5 uit de startblokken

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:02-04-2010

Zestien bedrijven in de regio Amersfoort doen mee aan de campagne RIJ2OP5. Opzet van de campagne is dat bedrijven hun werknemers aansporen vaker - minimaal tweemaal in de week - naar het werk te fietsen.


De campagne is vanuit de belevingswereld van de automobilist ontworpen en bestaat onder meer uit een communicatiecampagne en een fietsservice met onder meer een pech-onderweg-service, persoonlijke reisadviezen en een proef met elektrische fietsen.
De doelgroep bestaat uit medewerkers die vooral met de auto naar het werk gaan. 'En die ook wel weten dat het beter voor henzelf en het milieu is om zo nu en dan de auto te laten staan en de fiets te pakken.' De organisatie wil die mensen een en-en scenario voorhouden: de ene keer de auto en de andere keer de fiets. Rij2op5 betekent dan minimaal twee keer in een werkweek kiezen voor de fiets.
Ter stimulering zijn onder meer 20 elektrische fietsen beschikbaar om een maand lang te beproeven.
Tot de deelnemende bedrijven behoren onder meer IKEA, Peek Traffic, Rabobank, Belastingdienst, Grontmij en de Gemeente Amersfoort.

Relevantie

Scroll naar boven