Odense vindt zichzelf opnieuw uit

  • Soort:Nieuws Fietsberaad
  • Datum:03-08-2011

Steeds meer gemeenten ruimen plaats in voor de fiets als het gaat om Citybranding. Het Deense Odense deed het al, maar heeft nu haar imago grondig gemoderniseerd.


Het nieuwe beeld van Odense betreft niet alleen een nieuwe naam met payoff, maar ook een nieuwe visuele identiteit. Fietsen is meer dan verkeer en verkeersregels, aldus de gemeente. Het gaat tegenwoordig ook om vreugde en lifestyle en dat maakt dat veel gemeenten in Denemarken bezig zijn hun branding aan dit nieuwe beeld aan te passen. Odense profileerde zich tot nu toe als Cycle City Odense, de stad met veel fietsers en fietsvoorzieningen. Die naam is nu veranderd. Odense heet nu City of Cyclist. Met bijbehorende promotievideo die de nadruk legt op style. Verder is een huisstijl ontwikkeld die de komend drie jaar wordt ingezet bij een grootscheepse campagne waarbij ook sociale media als Facebook worden betrokken.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Odense vindt zichzelf opnieuw uit

Scroll naar boven