Het bord is beproefd in het kader van het project de Informatieve Weg in Noord-Brabant, waar allerlei technisch innovaties worden beproefd. Het bord attendeert automobilisten via signaalgevers op het aanwezig zijn van fietsers op de oversteekplaats. Doel van de maatregel is om na detectie van fietsers op de zijrichting, het attentieniveau van de automobilist te verhogen door middel van het dynamisch oplichten van de signaalgever.
Uit de evaluatie blijkt dat weggebruikers de module vrij hoog waarderen. Bestuurders reageren op uiteenlopende manieren op het signaal, van een beetje gas minderen tot stoppen en voorrang verlenen. Maar doordat de automobilisten uiteenlopend reageren kunnen er mogelijk onveilige situaties ontstaan omdat voor de fietsers niet duidelijk is wat de automobilist gaat doen en voor de automobilisten niet duidelijk is wat zijn voorganger gaat doen.'Aanbevolen wordt deze module in deze vorm niet verder toe te passen, gegeven de waargenomen effecten en veiligheidsrisico’s', aldus Arane, het bureau dat het onderzoek uitvoerde.
Maar volgens de provincie ligt het anders. 'De resultaten van het onderzoek van Arane komen niet overeen met de ervaringen van de weginspecteurs en omwonenden. Daarom wordt door de Provincie Noord-Brabant een validatie uitgevoerd naar het stopgedrag als gevolg van het waarschuwen voor overstekende fietsers. ' Uit de eerste validatie resultaten blijkt het in hoge mate waargenomen stopgedrag, uit het onderzoek van Arane, niet te worden gesignaleerd, aldus de provincie . 'En uit de eerste resultaten blijkt daarnaast dat de wens om de module toe te passen hoog is.'
Wel adviseert het onderzoek van de Provincie de maatregel alleen toe te passen als er een middenberm aanwezig is ter hoogte van de oversteekplaats, zodat fietsers in twee etappes kunnen oversteken. Daarnaast wordt geadviseerd de afstand tussen de oversteekplaats en de signaalgever te optimaliseren naar 70 meter. Hiermee wordt de effectiviteit van de maatregel verhoogd, het signaal is van toepassing op een grotere groep.