Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Overheid en providers starten actie tegen gevaarlijk smartphone-gebruik op fiets'
Submenu openen
Waarom maakt de wetgever vwb telefoon/smartphonegebruik verschil tussen bestuurders van verschillend
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Overheid en providers starten actie tegen gevaarlijk smartphone-gebruik op fiets
/
Waarom maakt de wetgever vwb telefoon/smartphonegebruik verschil tussen bestuurders van verschillend
Terug naar overzicht
Waarom maakt de wetgever vwb telefoon/smartphonegebruik verschil tussen bestuurders van verschillend
JW Laverman
, Fietsersbond Rotterdam & Regio
02-10-2014 om 23:09
Waarom maakt de wetgever vwb telefoon/smartphonegebruik verschil tussen bestuurders van verschillende soorten vervoermiddelen? Ja, een fietser bij 12 tot 18 km/u heeft veel minder massa, veel minder snelheid en dus veel minder impuls (mxv) dan een auto en is dus vlg de duurzaam veilig benadering minder gevaarlijk. Ja, minder gevaarlijk voor een auto! Maar even gevaarlijk voor zichzelf en voor mede-fietsers.Het zal toch niet zo zijn dat de wetgever heeft bedacht dat het leven van een fietser m
Log in om te reageren
inloggen
Scroll naar boven