Daniëls onderzocht voor zijn doctoraat 148 rotondes op de Vlaamse gewestwegen. Uit eerder.onderzoek blijkt volgens de promovendus dat voor alle weggebruikers het aantal ongevallen op rotondes met 34 procent daalt. Het aantal fietsongevallen bleek echter te zijn gestegen met 27 procent. Op de onderzochte rotondes gaat het om 87 ongevallen extra. De toename blijkt nog hoger voor ongevallen met doden en zwaargewonden: 41 en 46 procent.
Volgens Daniëls zijn rotondes met aanliggende fietspaden ('paden die op de rotonde liggen') significant onveiliger voor fietsers dan rotondes met gemengd verkeer, vrijliggende fietspaden en volledig gescheiden fietspaden. En rotondes met twee rijstroken scoren slechter voor fietsers dan rotondes met één rijstrook. Rotondes binnen de bebouwde kom blijken onveiliger dan rotondes buiten de bebouwde kom. Over de voorrangsituatie op de rotondes wordt niets gezegd. Die is in Vlaanderen voor zover bekend niet eenduidig.