Dat bureau heeft voor Milieudefensie de verdeling van de ruimte op straat in 20 100.00plus-gemeenten geanalyseerd aan de hand van geografische data. Per gemeente is bekeken hoeveel vierkante meters weg voor auto’s, fietsers of wandelaars beschikbaar is.
Uit het onderzoek blijkt zoals te verwachten valt dat gemeenten de meeste ruimte reserveren voor auto's. Op de tweede plaats staan de voetgangers, dan volgen fietsers.
In de onderzochte steden is 12% van de ruimte op straat is gereserveerd voor de fiets. Voor auto's is dat 55%, bijna 20% van deze ruimte voor auto’s gaat op aan parkeerplaatsen.
Voor voetgangers is door de bank genomen één derde van de straat beschikbaar.
Er zijn ook wijken waar de ruimte heel anders verdeeld is dan gemiddeld in Nederland. Fietsers krijgen de meeste plek op straat in wijken als Zeeburgereiland en Nieuwe Diep in Amsterdam, hier is 28% van de ruimte beschikbaar voor fietsers. De wijk met de meeste ruimte voor voetgangers is de Amsterdamse Burgwallenbuurt aan de Nieuwe Zijde, waar 67% van de infrastructuur bedoeld is voor wandelaars. De tweede plaats wordt bezet door het Haagse stadscentrum met 60% ruimte op straat voor voetgangers, gevolgd door de eveneens Haagse Transvaalbuurt. De wijken Cruquius in de Haarlemmermeer en de wijk Almere - Hout in Almere zijn vooral voor auto’s ingericht. De meeste parkeerplekken vind je in Zoetermeer en de Haarlemmermeer. Zij reserveren hiervoor ieder 12% van hun ruimte
Op de website van Milieudefensie is zien wijken scoren. Door het invoeren van een postcode wordt duidelijk hoe de ruimteverdeling in ieders wijk is. Ook laat de site zien hoeveel extra parken de wijk er -hypothetisch- bij zou kunnen krijgen als er meer gefietst en gewandeld zou worden zodat er minder ruimte voor auto’s nodig is.