Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Standpunt Fietsberaad over turborotondes'
Submenu openen
Een turborotonde wordt primair aangelegd om capaciteitswinst te behalen voor het autoverkeer. Het to
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Standpunt Fietsberaad over turborotondes
/
Een turborotonde wordt primair aangelegd om capaciteitswinst te behalen voor het autoverkeer. Het to
Terug naar overzicht
Een turborotonde wordt primair aangelegd om capaciteitswinst te behalen voor het autoverkeer. Het to
Gerrit Bekkernens
, Witteveen+Bos
05-11-2008 om 12:18
Een turborotonde wordt primair aangelegd om capaciteitswinst te behalen voor het autoverkeer. Het toepassen van twee afritstroken hierbij is essentieel. De afvoercapaciteit is immers van groot belang. Met de toepassing van twee rijstroken is een turborotonde per definitie onveiliger voor fietsverkeer dan een enkelstrooks rotonde, los van de vraag of de fietsers in of uit de voorrang zitten. Immers, de oversteeklengte wordt groter en de kans op afdekking van de tweede rijstrook eveneens. Daaro
Log in om te reageren
inloggen
Scroll naar boven