Onderzoek in een randsted

Onderzoek in een randstedelijk en een middelgrote gemeente geeft een beeld. Onderzoek naar de subjectieve onveiligheid op fietspaden in landelijk gebied, zeker op de Veluwe (Natura 2000-gebieden) zou een andere blik kunnen geven. Hoe meer kilometers er gemaakt gaan worden, hoe meer kans er is op ongevallen. Het rapport beschrijft veelal hoe de speed-pedelec gebruiker zich voelt en wat deze zich zou wensen. Promotie van speed-pedelec gebruik. Het is toch de keus van de eigenaar/berijder met welk voertuig hij wil gaan rijden en daaraan verbonden zijn plaats op de weg. 

Reacties

Het kan niet zo zijn dat de overheid het fietsen op snelfietsen (gemiddelde snelheid rond de 30 km/u, auto's minimaal 50 km/u) extra gevaarlijk maakt door ze tussen snellere, grotere, zwaardere vervoermiddelen (zelfs tussen vrachtwagens van 12 meter lang met veel geproduceerde wind, die heel lang bezig zijn een snelfietser in te halen) te laten rijden. Vreemde reactie van politie. Snelfietsers passen hun snelheid geweldig aan aan langzamere fietsers op fietspaden, is mijn ervaring.
Scroll naar boven