CROW heeft besloten per 1 januari 2018 besloten te stoppen met de V&V Berichten. De tot nu toe gepubliceerde V&V berichten blijven voor u beschikbaar.
De V&V Berichten zijn losse (dubbel A4) berichten, elk over een apart verkeer- of vervoeronderwerp. De berichten worden elk kwartaal als set van 4 of 5 berichten gepubliceerd. U kunt zich abonneren op de berichten. U kunt daarbij kiezen uit twee abonnementsvormen: u ontvangt de berichtenset per post of u ontvangt de berichten digitaal via e-mail. De V&V Berichten vindt u in de Bibliotheek Verkeer en Vervoer bij de betreffende onderwerpen, of via onderstaand overzicht.
187: Zelfrijdend naar de bushalte op het platteland 186: Stads- en streekvervoer in 2016 licht gegroeid 185: Mobiliteit duurzamer met visie 184: Wat betekent de nieuwe AMvB voor inkoop van doelgroepenvervoer? 183: Cijfers over voetgangersongevallen nopen tot investeren in lopen 182: Te hard rijden in de wijk: werkt een ‘sociale’ aanpak? 181: Hoe richt je een landbouwpasseerplaats in? 180: Omgevingsvisie en mobiliteit; uitdaging voor nu en de toekomst 179: Mobility as a Sevice 178: Modelbestek aanbesteden doelgroepenvervoer 177: Parkeren en gedrag
176: Inzicht in kosten doelgroepenvervoer nodig 175: Hoe effectief is verkeerseducatie? 174: Buitenmodel fietsen in stationsstallingen: feiten, cijfers en oplossingen 173: Met Big data verkeer analyseren 172: Praktijkproef Amsterdam test slimme oplossingen voor files 171: Autonome voertuigen, dé redding voor het platteland? 170: Papieren kaartje op z'n retour 169: Nieuwe omgevingswet vraagt afstemming ruimte en mobiliteit 168: Nieuw elan bij gemeenten voor stadslogistiek 167: Met overstap-app van taxibusje naar openbaar vervoer 166: Effectiever verkeersmanagement met nieuwe Regelaanpak 165: Waardenkaart Mobiliteit helpt bij besluitvorming 164: Aanpak voor Brabantbrede duurzaamheid
163: Is Nederland klaar voor de zelfrijdende auto? 162: OV-chipkaart krijgt concurrentie 161: Weg met bomen 160: Stuur voor veiliger verkeer meer op risico’s 159: Haal maximaal rendement uit verkeerslichten 158: Regionaal ov - tevreden klanten, belabberd imago 157: Wat kun je als overheid met veerdiensten? 156: Laadpalen plaatsen voor gemeenten steeds makkelijker 155: Autoluwe binnensteden - zes tips dat het kan 154: Steeds meer mensen hebben openbaar vervoer in de buurt 153: Nieuwe wet Basisregistratie Grootschalige Topografie biedt kansen voor verkeer en vervoer 152: Meer fietsers in de binnenstad 151: Openbaar vervoer aardig op weg naar CO2-neutraal rijden
150: Wegbeheerder kan meedenken over komst zelfrijdende auto’s 149: Zes tips voor een shift naar duurzame mobiliteit 148: Veilige en gezonde leefomgeving: investeren in lopen loont 147: Slim omgaan met je geld: gebruik Wikken en Wegen 146: Gezonde lokale economie: investeren in lopen loont 145: Vijf aandachtspunten voor doelgroepenvervoer 144: Beter Benutten biedt kansen voor alle regio's 143: Naast OV-Klantenbarometer ook onderzoek naar aanbod en gebruik 142: Gemeenten nu aan de slag met autodelen 141: In 2050 rijdt iedereen elektrisch of op biobrandstof 140: Webtool helpt gemeenten met Lokale Aanpak Veilig Fietsen 139: Streven naar gezonde inwoners en zelfstandige ouderen: investeren in lopen loont 138: Parkeren en ruimtelijke ordening: een wereld te winnen 137: Toegankelijkheid van openbaar vervoer: kans of bedreiging? 136: Wikken & Wegen: slim in z'n eenvoud 135: Tien jaar marketing van ov: resultaten en uitdagingen 134: Wat speelt er de komende vier jaar bij gemeenten? 133: Aanpak schoolmobiliteit begint met gedrag ouders 132: Placemaking en Mobiliteit laten stad weer ademen en leven 131: Natuurlijk Sturen: wat zijn de effecten? 130: Harderwijk bewijst: PPS rond parkeren loont 129: Noordoost-Brabant en Parkstad Limburg verduurzamen mobiliteitsbeleid
128: Leren van lokale experimenten met elektrisch vervoer 127: Mobiliteitsfonds Roermond: overheid en bedrijfsleven investeren samen in 126: Elektrische auto’s en mobiliteitsbeleid: naar 1 oplaadpunt per 300 124: Parkeren. Van normen naar rechten 122: Vier mythes over wisselwerking tussen ruimte en mobiliteit 121: P+R 2.0. Op weg naar beter benutten
119: MKBA ook voor kleinere projecten 118: Sumo breekt door in Nederland 117: Beleid gevraagd voor voetgangers 116: Meer taken naar decentrale overheden 114: Regels rond parkeren in Wro aangepast 113: Verkeers- en vervoerplan duurzamermet Sustainable Urban Mobility Plan 112: Mythes rond auto en parkeren doorgeprikt 111: Verkeer naar leisure beter inschatten
107: Utrecht Bereikbaar bereikt oogverblindende resultaten 104: ITS hoog op Europese agenda 102: Proef Vrachtwagens vlotter en zuiniger 100: Europees plan voor groenere mobiliteit
99: Creatieve oplossingen voor vervoer naar bedrijventerreinen 98: Max Lupo: tips rond ruimte, parkeren en mobiliteitsmanagement 97: Winkelier heeft meer aan fietsers dan aan automobilisten 93: Duurzame stad (g)een fata morgana 91: 15 tips voor het beïnvloeden van reisgedrag 90: Advies aan gemeenten, maak Nota Parkeernormen 89: Mobiliteitsscan brengt samenhang ruimte, mobiliteit en milieu in beeld 87: Elektrische voertuigen in stroomversnelling
82: SUCCESS SMILE ADD-HOME; Europese subsidies bieden kansen 81: Gemeenten in actie voor duurzame mobiliteit 79: Bedrijven Investeringszones voor een betere locatiebereikbaarheid 76: Bij evalueren met SUMO draait alles om eenvoud 75: Samen aan de weg timmeren met onze Oosterburen
71: Betere registratie van verkeersongevallen 67: Innovaties voor betaald parkeren. 66: Mobiliteitsmarketing in Nottingham 63: Stormachtige ontwikkeling in-carsystemen 62: Betere carpoolterreinen en campagnes leiden tot meer carpoolen 60: Transportbesparing, duurzaam en beter voor de economie 59: Waterstof, de toekomstige energiebron voor voertuigen 55: Duurzaam beleid werpt vruchten af
53: Naar een nieuwe mobiliteitscultuur 51: Werkgevers willen niet-vrijblijvend mobiliteitsmanagement 50: Wegkenmerken leggen basis voor preventief verkeersveiligheidsbeleid 47: Toegang tot een leefbare stad met stedelijke distributie en milieuzones 45: Welke projecten kiezen we dit jaar? 40: Recreatieverkeer in het landelijk gebied: slim organiseren 39: Weg met de overweg? 38: Toolkit permanente verkeerseducatie nu ook online 37: Alternatieve registratie van verkeersongevallen 34: Mobiliteitsmanagement minder vrijblijvend
31: Toolkit Permanente Verkeerseducatie ondersteunt verkeersveiligheidsbeleid 30: Kindvriendelijke straten 29: Van netwerkanalyses naar aanpak knelpunten 27: Drempels weg voor ISA: nieuwe proeven met varianten 24: Handzame thema’s in Uitvoeringsagenda 20: Europa ook 'best belangrijk' voor decentrale overheden 16: Gedeeld autogebruik is jonge groeimarkt 11: Langzaam rijden gaat sneller in Hilversum 10: Twee nieuwe principes in "Door met Duurzaam Veilig"
9: Gebiedsgericht samenwerken vraagt om verkeersprofessionals 6: Mobiliteit in Parkmanagement: mogelijkheden en kansen 3: Mobiliteitsmanagement: wat is het en wat kun je er mee? 2: KpVV helpt overheden met het voorlichten van hun burgers