Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Vooral fietsmaatregelen brengen doelstelling van nul-verkeerdoden dichterbij'
Submenu openen
Nul verkeersdoden in 2050
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Vooral fietsmaatregelen brengen doelstelling van nul-verkeerdoden dichterbij
/
Nul verkeersdoden in 2050
Terug naar overzicht
Nul verkeersdoden in 2050
P. Lomito
24-01-2019 om 16:47
Nul verkeersdoden in 2050 is onrealistisch en lijkt vooral gebruikt te worden om allerlei maatregelen door te drukken waar geen draagvlak voor is zoals ISA dat onnodig vrijheidsbeperkend is terwijl er ook systemen zijn die alleen ingrijpen als het echt nodig is. Daarnaast zie ik het als een verdienste van de NL-verkeersveiligheid dat steeds meer hoogbejaarde fietser betrokken gewond/gedood worden in het verkeer. Niet dat ik oude mensen een akelig verkeersongeval toewens maar omdat wij tot op zeer hoge leeftijd zonder al te veel ongevalsrisico aan het verkeer kunnen blijven deelnemen. De sterke vergrijzing van de maatschappij plus de verbeterde verkeersveiligheid resulteert in het langer actief kunnen blijven deelnemen aan het verkeer van méér senioren en dat leidt onvermijdelijk tot meer verkeersdoden zonder dat de verkeersveiligheid daardoor aangetast wordt.
Log in om te reageren
inloggen
Reacties
Riet Beukert
, particulier
04-02-2019 om 14:16
Dat zou heel goed kunnen. Er wordt ook helemaal geen rekening mee gehouden dat er meer ouderen in het verkeer zitten. Het wordt heel erg ingewikkeld, teveel prikkels. Ook mijn man 78 gaat soms over een voetpad door het park omdat ie de reguliere weg te gevaarlijk vindt met al die auto ''s die overal maar parkeren. Mijn kinderen leerde ik altijd tegen het eenrichtingsverkeer te fietsen omdat de weg die ze eigenlijk moesten fietsen te gevaarlijk was met iedere keer links-afslaan. De fiets hoort voor jong en oud te zijn, niet alleen voor de categorie 18-60. Fietsers moeten gewoon anarchistischer worden. Het is het enige wat helpt voor het eens doordringt tot die suffe koppen van beleidsmakers.
Beoordeel deze reactie
Scroll naar boven