Het Fiets Festival omvat een zeven weken durende campagne om medewerkers van bedrijven te stimuleren om vaker naar het werk te fietsen. Medewerkers maken daarbij kans op aardige fietsprijzen.
Werknemers die mee willen doen krijgen een flyer met daarop een sticker met unieke code. Bedoeling is dat men de sticker op de fiets plakt. Zo wordt de bekendheid van de actie vergroot en kan de eigen opgave van medewerkers omtrent het aantal fietsritten worden gecheckt. Tijdens de actieperiode houden de medewerkers op een website of met de actiekaart uit de flyer bij hoe vaak zij hebben gefietst. De aftrap voor de campagne werd gegeven tijdens een speciale actiedag.
In het kader van de actie Belgerinkel die in meer gemeenten in Utrecht loopt kunnen winkelende fietsers bij deelnemende winkeliers stempels verzamelen. Een ingeleverde volle spaarkaart, met tien stempels, geldt als een lot in een verloting fietsprijzen.
Verder kent ook Woerden sinds kort een gratis bewaakte fietsenstalling binnen de hekken van het Arsenaal. En op de speciale website bereikbaarwoerden.nl worden verder de activiteiten van FietsNED gepromoot. De organisatie van mobiele fietsenmakers repareert en onderhoud de fiets thuis of op het werk.