De stad teruggeven aan de mensen

  • Soort:Artikelen Fietsverkeer
  • Auteur:Ron Hendriks
  • Uitgever:Fietsverkeer 26
  • Datum:20-10-2010

Wat ooit gezien werd als een klein clubje gedrevenen dat ontwikkelingshulp aan de fiets koppelde, is de laatste jaren uitgegroeid tot organisatie met internationaal aanzien. Een gesprek met directeur Roelof Wittink van Interface for Cycling.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • ICE hielp de stad Pune in India bij het opzetten van het Centrumverkeersplan. In Gabarone (Botswana) ondersteunde ICE de overheid bij het implementeren van een fietsnetwerk. In Kaapstad (Zuid-Afrika) droeg ICE er aan bij dat de stad en de lokale belangengroepering meer kennis kregen over het  opzetten van fietsbeleid. En in Santiago (Chili) ondersteunde ICE de stad met het opstellen van een Fiets Ontwerpwijzer. 
    De organisatie richt zich vooral op kennisoverdracht. Een enkele keer gaan er ook fietsen de oceaan over, zoals de OV-fietsen die mede dankzij ICE een tweede leven krijgen in Afrika.
    Het lokale zendingswerk voor de fiets werpt kennelijk zijn vruchten af. Maar ook erkennen wereldwijd steeds meer organisaties en overheden dat de fiets een belangrijke bijdrage kan leveren aan het mobiliteitsbeleid én het klimaatbeleid,
    aldus Roelof Wittink

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

De stad teruggeven aan de mensen

Scroll naar boven