Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Duits onderzoek: fietsongevallen op rotondes afhankelijk van afmetingen rotonde'
Submenu openen
Ja, logisch; rotondes met kleine diameter gevaarlijker. Dat zijn meer kruispunten met middenheuvel.
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Duits onderzoek: fietsongevallen op rotondes afhankelijk van afmetingen rotonde
/
Ja, logisch; rotondes met kleine diameter gevaarlijker. Dat zijn meer kruispunten met middenheuvel.
Terug naar overzicht
Ja, logisch; rotondes met kleine diameter gevaarlijker. Dat zijn meer kruispunten met middenheuvel.
Henk Bakker
01-06-2017 om 08:26
Ja, logisch; rotondes met kleine diameter gevaarlijker. Dat zijn meer kruispunten met middenheuvel. Snelheid van snelverkeer wordt nauwelijks afgeremd (hoofddoel rotondes!). Alleen als je 3/4 rond rijdt. Dit is zeer gevaarlijk voor fietsers die, vaak uit de voorrang, geconfroneerd worden met snel rijdende soms niet te zien/ te verwachten afslaand snelverkeer. Fietspad veraf / dichtbij blijkt niet uit te maken. Lijkt me te kloppen. ! Het is jammer dat verkeerskundigen om veilig
Log in om te reageren
inloggen
Scroll naar boven