@roland slachtoffers kunn

@roland slachtoffers kunnen niet tot 0 worden gereduceerd misschien wel doden, want in het SWOV rapport gaat het telkens over die twee groepen en vallen onder het kopje "slachtoffers". Soms verdwijnen er slachtoffers/gewonden, ze weten het gewoon niet, zoals bij rijden onder invloed of roodlichtnegatie. Inderdaad die helm blijft voortdurend terugkeren en de minister heeft er ook al iets over gezegd, namelijk dat de helmen geen degelijk keurmerk hebben. Vergelijk het EU- keurmerk maar eens met het Australisch-Amerikaans keurmerk. En zelfs dat EU-keurmerk wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd blijkt uit ettelijke tests door de Duitse consumentenbond (veiligheid, sluiting, ventilatie), wij zijn MAAR fietsers zeker? Moeten ze eens bij auto''s proberen zoals de Landwind van 2005 uit China. Ook de kosten voor gezinnen waarbij ze voor hun kinderen om de paar jaar nieuwe helmen moeten aanschaffen en dat die kinderen ze helemaal niet willen opzetten, denk over dat stuk over de mobiliteitsarmoede in steden. Soms zie ik kinderen met de helm op de bagagedrager fietsen. En wat ga je doen met die fietsverhuur, verplicht een helm erbij leveren en verplichte ontsmetting nadien? Einstein deed het ons al voor: denkoefeningen, probeer je eens in te denken wat een actie tot gevolgen heeft. Maar goed het is belangrijk voor die 0 te gaan en te kijken welke de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft en zorg ervoor dat de overheid niet naar de voor hén makkelijkste oplossing grijpt, we kennen de resultaten. Zorg dat fietsen de goedkoopste, gezondste en klimaatvriendelijkste vervoerswijze blijft en ook veiliger wordt.
Scroll naar boven