Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Hoe verkeersveilig kan Nederland zijn in 2030?
/
@roland slachtoffers kunn
Terug naar overzicht
@roland slachtoffers kunn
Etienne Bral
, Fietsersbond
27-01-2019 om 13:45
@roland slachtoffers kunnen niet tot 0 worden gereduceerd misschien wel doden, want in het SWOV rapport gaat het telkens over die twee groepen en vallen onder het kopje "slachtoffers". Soms verdwijnen er slachtoffers/gewonden, ze weten het gewoon niet, zoals bij rijden onder invloed of roodlichtnegatie. Inderdaad die helm blijft voortdurend terugkeren en de minister heeft er ook al iets over gezegd, namelijk dat de helmen geen degelijk keurmerk hebben. Vergelijk het EU- keurmerk maar eens met het Australisch-Amerikaans keurmerk. En zelfs dat EU-keurmerk wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd blijkt uit ettelijke tests door de Duitse consumentenbond (veiligheid, sluiting, ventilatie), wij zijn MAAR fietsers zeker? Moeten ze eens bij auto''s proberen zoals de Landwind van 2005 uit China. Ook de kosten voor gezinnen waarbij ze voor hun kinderen om de paar jaar nieuwe helmen moeten aanschaffen en dat die kinderen ze helemaal niet willen opzetten, denk over dat stuk over de mobiliteitsarmoede in steden. Soms zie ik kinderen met de helm op de bagagedrager fietsen. En wat ga je doen met die fietsverhuur, verplicht een helm erbij leveren en verplichte ontsmetting nadien? Einstein deed het ons al voor: denkoefeningen, probeer je eens in te denken wat een actie tot gevolgen heeft. Maar goed het is belangrijk voor die 0 te gaan en te kijken welke de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft en zorg ervoor dat de overheid niet naar de voor hén makkelijkste oplossing grijpt, we kennen de resultaten. Zorg dat fietsen de goedkoopste, gezondste en klimaatvriendelijkste vervoerswijze blijft en ook veiliger wordt.
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Hoe verkeersveilig kan Nederland zijn in 2030?'
Submenu openen
@roland slachtoffers kunn
Document uploaden
Scroll naar boven