Interliner en leasefiets

  • Soort:Notities
  • Uitgever:Masterplan Fiets
  • Datum:01-06-1998

Twee busbedrijven boden leasefietsen aan, voor het voor- en natransport. De reiziger toonde weinig belangstelling.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Bij de twee haltes van de FRAM-express zijn in het kader van een proefproject fietskluizen geplaatst. Bij de begin- en eindhaltes waren al bewaakte stallingen. Via de FRAM konden de busreizigers fietsen leasen voor het voor- en natransport.
    De reizigers bleken van de fietskluizen vrijwel geen gebruik te maken en het leasen van fietsen via het busbedrijf vond men te ingewikkeld.
    Rondom het Interliner-concept, dat sinds november 1994 operationeel is, ontwikkelde de Verenigd Streekvervoer Nederland (VSN groep) een pakket van diensten voor het voor- en natransport van Interlinerbussen, waarmee gestreefd wordt naar een zo volledig mogelijke van-deur-tot-deur-service. Als faciliteit aan de woningzijde van de busrit, zijn bij lnterlinerhaltes in de huisstijl passende fietsparkeervoorzieningen gerealiseerd.
    Voor de fiets aan de activiteitenzijde van de busrit is het concept Interbike ontwikkeld, waarvan de uitvoering door de projectgroep Masterplan Fiets financieel werd ondersteund. Voor het stallen van de Interbike zijn bij tien Interlinerhaltes in totaal 240 afsluitbare stallingsplaatsen gerealiseerd. Het Interbikeproject is op 1 maart 1996 gestart. Het effect was mager.

Relevantie

Scroll naar boven