Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in kennisbank
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Terug naar 'Publiekscampagne vestigt ook aandacht op gebruik smartphone op de fiets'
Submenu openen
De smartphones doen de laatste jaren in toenemende mate een beroep op het zien ipv op het horen
Document uploaden
Home
/
Kennisbank
/
Publiekscampagne vestigt ook aandacht op gebruik smartphone op de fiets
/
De smartphones doen de laatste jaren in toenemende mate een beroep op het zien ipv op het horen
Terug naar overzicht
De smartphones doen de laatste jaren in toenemende mate een beroep op het zien ipv op het horen
J.C. Roeloffzen
, Fietsersbond
02-10-2013 om 10:39
De smartphones doen de laatste jaren in toenemende mate een beroep op het zien ipv op het horen. En dat scheelt nogal wat omdat visuele afleiding veel sterker werkt. De toenemende visuele input maakt oudere onderzoeken minder representatief voor de huidige situatie.Ik pleit voor een verbod op het gebruik van sms en internet op de fiets met boetes die vergelijkbaar zijn met die voor niet-handsfree bellen voor de automobilist. Ook zouden sms-ende en internettende fietsers
Log in om te reageren
inloggen
Scroll naar boven