Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
Zoeken
Zoek in kennisbank
Zoek in bijeenkomsten
Zoek in adressenboek
Over Fietsberaad
inloggen
Nieuws
Nieuwsbrieven
Bijeenkomsten
Aankomende bijeenkomsten
Meld uw bijeenkomst aan
Kennisbank
Kennisdocument uploaden
Alle kennis
Over de kennisbank
Tools
Adressenboek
Themasites
Platform Ruimte voor lopen
Platform Veilig Fietsen
Tour de Force
Menu openen
Nieuws
Bijeenkomsten
Kennisbank
Adressenboek
Over Fietsberaad
Themasites
Mijn profiel
Gebruiker
Home
/
Kennisbank
/
Utrecht beproeft groene golf voor fietsers
/
Op de meeste kruisingen worden verkeerslichten aangestuurd door het verkeersaanbod. Dus er is geen v
Terug naar overzicht
Op de meeste kruisingen worden verkeerslichten aangestuurd door het verkeersaanbod. Dus er is geen v
Jaap de Lange
, Marco Tweewielers
04-11-2015 om 09:53
Op de meeste kruisingen worden verkeerslichten aangestuurd door het verkeersaanbod. Dus er is geen vast patroon van rood en groen voor alle richtingen. Als er geen voertuigen staan te wachten, blijft het licht op rood. Dat is erg efficient. Het gebruik van een groene golf impliceert dat kruisingen op vaste tijden rood en groen licht geven. Gaat dit niet ten koste van de efficientie, m.a.w. als er geen fietsers langskomen gaat toch het licht op groen zodat andere weggebruikers on
Log in om te reageren
inloggen
Terug naar 'Utrecht beproeft groene golf voor fietsers'
Submenu openen
Op de meeste kruisingen worden verkeerslichten aangestuurd door het verkeersaanbod. Dus er is geen v
Document uploaden
Scroll naar boven