Fietsberaadpublicatie 17: Overzicht campagnes in het fietsbeleid

  • Soort:Aanbeveling/richtlijn
  • Auteur:CROW-Fietsberaad
  • Datum:02-04-2009
Een overzicht van een aantal communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid in Nederland.

 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Hoe kunnen de instrumenten uit de commerciële marketing vertaald worden naar het fietsbeleid? Die vraag staat centraal in het project Marktgericht Fietsbeleid, dat het Fietsberaad in 2008 heeft gestart. Hoewel het in de marketing om veel meer gaat dan alleen reclamecampagnes, spelen communicatie en promotie wel een belangrijke rol.

    De praktijkervaring met communicatie- en promotiecampagnes in het fietsbeleid is in Nederland beperkt. Veelal gaat het om bescheiden campagnes met beperkte middelen. Toch kunnen ook deze ervaringen inspireren tot nieuwe ideeën. Bovendien hoeven we het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden. Daarom heeft het Fietsberaad aan XTNT Experts in Traffic and Transport opdracht gegeven om een overzicht te maken van fietscampagnes in het recente verleden. Het resultaat staat in deze publicatie.

  • We werken aan een nieuwe reactiemodule. Het plaatsen van reacties is daardoor tijdelijk uitgeschakeld.

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Fietsberaadpublicatie 17: Overzicht campagnes in het fietsbeleid

No data found
Scroll naar boven