Marktgericht fietsbeleid: een tussenstand

Marktgericht fietsbeleid: een tussenstand

Datum: 2-4-2009 13:30
Locatie: Regardz (Zilveren Toren), Stationsplein 51-53, Amsterdam
Een bijeenkomst over de toepassing van marketinginstrumenten in het fietsbeleid. Met een tussenstand van het Fietsberaadproject over marktgericht fietsbeleid en voorbeelden uit de praktijk.
  • Vorig jaar is het Fietsberaad gestart met het project marktgericht fietsbeleid. In dit project wil het Fietsberaad de marketingprincipes die veel worden toegepast in het bedrijfsleven vertalen naar het fietsbeleid. Dat betekent onder andere: beter luisteren naar de klant en meer aandacht voor imago en beleving. Het Fietsberaad wil in samenwerking met de gemeenten Apeldoorn, Hilversum, Nijmegen en Zwolle praktijkervaring opdoen met marktgericht fietsbeleid. Inmiddels is een uitgebreid onderzoek marktonderzoek uitgevoerd naar de wensen van mobilisten in deze gemeenten. Waarom kiezen zij de ene keer voor de auto en de andere keer voor de fiets? Welke associaties hebben ze bij de fiets? Dit marktonderzoek moet uitmonden in concrete marketingacties in genoemde gemeenten.    Tijdens de bijeenkomst zullen de resultaten uit het marktonderzoek en de eerste ideeën voor de marketingacties gepresenteerd worden. Daarnaast zoeken we nog naar voorbeelden van campagnes in binnen- en buitenland. Programma 13.30 -14.00 Zaal open, ontvangst met koffie en thee 14.00 -15.30 Presentaties Stappenplan voor marktgericht fietsbeleid en de opzet van de vier pilots. Otto van Boggelen, Fietsberaad Resultaten van de marktanalyse en segmentering in de vier gemeenten en landelijk Laurens Langendonck, Blauw Vertaling van het marktonderzoek in concrete doelen en een communicatie- en marketingstrategie Jolanda van Oijen, XTNT Concreet voorbeeld: ‘Met belgerinkel naar de winkel’: het doel en de effecten. Gerard Sodderland, IVN Vereniging voor natuur- en milieueducatie   15.30 - 15.45 Pauze 15.45 - 16.30 Discussie met zaal en sprekers 16.30 Afsluiting en borrel
  • Aan de bijeenkomst hebben 56 mensen deelgenomen. 29 deelnemers hebben een evaluatieformulier ingevuld. Bijna 40 % vond de bijeenkomst/excursie erg nuttig voor hun werk, circa 60%  vond het redelijk nuttig en één deelnemer vond het weinig nuttig. De deelnemers gaven gemiddeld het rapportcijfer 7,1 voor de bijeenkomst. Een aantal mensen vond de discussie te kort. Als gevolg van de technische problemen was er ook weinig tijd voor de discussie. 

Aanmelden

U kunt zich niet meer registreren voor deze bijeenkomst.

Heeft u zich al reeds aangemeld voor deze bijeenkomst en wilt u zich afmelden? Klik hier.

Relevantie

Scroll naar boven