Meer dan stickers en bierviltjes

  • Soort:Artikelen Fietsverkeer
  • Auteur:Ron Hendriks
  • Uitgever:Fietsverkeer 24
  • Datum:25-02-2010

De Tour de France en de Giro vertrekken dit jaar uit Nederland. Gemeenten en provincies die door de wielerronden worden aangedaan, gebruiken het als kapstok om fietspromotionele activiteiten aan op te hangen. Ook is net de campagne ‘Heel Nederland Fietst&' gestart door de Fietsersbond en het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen. En de BOVAG timmert aan de weg met ‘Natuurlijk pak ik de fiets&'. Ondertussen introduceren gemeenten ook lokale meerjarige promotieplannen


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Nederland Fietst wil de koepel vormen boven regionale en lokale campagnes. Daar gebeurt inmiddels al het nodige. De campagne ‘Met belgerinkel naar de winkel’ loopt in zo’n twintig gemeenten in Gelderland en Utrecht . En 's-Hertogenbosch heeft plannen klaar liggen om lokaal de fiets actief te gaan promoten. 
    Wielwijk is een wijk in Dordrecht waar op lokaal niveau aandacht is voor fietspromotie onder het motto Wielwijk Fietst'. Ondertussen trekt Zeeland dit jaar alle registers open in het ‘Jaar van de Fiets’ met een serie activiteiten en evenementen, geïnspireerd door de doorkomst van de twee grote wielerrondes. Het provinciale draaiboek vermeldt zes ‘etappes’ waarin verschillende thema’s aan de orde komen, zoals welzijn, recreatie, bereikbaarheid van de kust en verkeersveiligheid. Ook in Rotterdam en Amsterdam staan activiteiten op stapel rond de twee wielerrondes.

Relevantie

Terug naar 'Kennisbank'
Submenu openen

Meer dan stickers en bierviltjes

Scroll naar boven