Campagnevoorbeeld - Trappers

  • Soort:Brochures & Flyers
  • Auteur:Fietsberaad
  • Uitgever:Fietsberaad
  • Datum:18-01-2010

Trappers is één van de&beloningssystemen in Nederland&voor het stimuleren van fietsgebruik onder werknemers.


 

Klik op de knop om de link te openen (opent in een nieuw venster)

downloaden
  • Campagnevoorbeeld - Trappers

    ScreenshotWebsiteTrappers

    1 Inleiding

    In deze notitie is een korte beschrijving gegeven van de campagne Trappers.

    1.1 Omschrijving

    Trappers is een beloningssysteem dat werkgevers kunnen gebruiken om het fietsgebruik onder werknemers te stimuleren. Een ‘tag’ registreert het aantal keer dat een werknemer naar het werk fietst. Elke rit levert ‘trappers’ op waarmee de werknemer artikelen kan bestellen in de Trappers Webshop.

    1.2 Wanneer

    Vanaf 2004 eerste deelnemers tot op heden (2009). Project loopt door in 2010.

    1.3 Betrokken partijen

    • Trappers (is onderdeel van Nationale Fiets Projecten; NFP) in Heerenveen.
    • 20 organisaties in heel Nederland (o.a. St. Maartenskliniek Nijmegen, IBM in Amsterdam, Friesland Zorgverzekeraar in Leeuwarden, Gemeente Oisterwijk).

    1.4 Doel(en)

    Fietsgebruik onder werknemers stimuleren.

    1.5 Doelgroep(en)

    Werknemers.

    1.6 Media(mix)
    • Tag
    • Registratietechniek
    • E-mail nieuwsbrief
    • Klantenservice
    • Persoonlijke inlogpagina per deelnemer
    • Campagneorganisatie website: www.trappers.net.

    1.7 Personele inzet bij een werkgever

    Een contactpersoon bij de werkgever verzorgt de verspreiding van de informatie onder de werknemers en de controleert de aan- en afmeldingen.

    1.8 Kosten voor de werkgever

    • Projectkosten € 2.500,- (excl. BTW)
    (inbegrepen o.a. installatie en gebruik één registratie-unit, werving en inschrijving deelnemers en het plaatsen van de tags)
    • Abonnementskosten per deelnemer à € 5,- p/maand (excl. BTW)
    (inbegrepen o.a. gebruik tags, continue verwerking gegevens, klantenservice, promotionele acties en communicatie deelnemers)
    • Prijs per Trapper € 0,09 (BTW-vrij), (dit is vaak de reiskostenvergoeding voor medewerkers) te besteden in de shop.
    Mogelijk is in de regio van de werkgever een subsidie beschikbaar voor organisaties die Trappers invoeren. Trappers geeft bij het zoeken naar die subsidies ondersteuning aan de werkgevers.

    1.9 Effecten

    Er is onderzoek gedaan door DTV Consultants in maart 2009 onder 3500 deelnemers.

    • 24% van de deelnemers zegt meer naar het werk te fietsen. Het aantal gefietste woon-werkritten stijgt daardoor met 13%.

    • 28% van de respondenten pakt na invoering van Trappers minder vaak de auto. Dit resulteert in een besparing van 11% op het aantal autoritten.

Relevantie

Scroll naar boven